Serwis Sklepy24.pl opublikował kolejny duży raport o stanie polskiego rynku eCommerce, w którym znalazło się kilka naprawdę interesujących oraz dość kontrowersyjnych wniosków.
Do najbardziej interesujących spostrzeżeń należy to, że nie ma korelacji pomiędzy wielkością sprzedaży sklepów internetowych, a tym czy prowadzą one sprzedaż bezpośrednią na Facebook’u. Prowadzi to do prostego wniosku, że Facebook „nie sprzedaje”, co oczywiście nie umniejsza jego zalet jako narzędzia do komunikacji z klientami.
Kolejnym, tym razem dość kontrowersyjnym, wnioskiem z badań przeprowadzonych na potrzeby raportu eHandel Polska 2012 jest to, że udział platform aukcyjnych, w tym najpopularniejszego serwisu Allegro, w całym polskim rynku eCommerce był dotychczas mocno przeszacowywany, a znacznie większą część obrotów generują sklepy internetowe.
Z dokumentu można się też dowiedzieć, jakie średnie marże handlowe uzyskują sprzedawcy w różnych kategoriach, w których porównywarkach cen można znaleźć najbogatszą ofertę sklepów, jakie płatności zdobywają najwięcej klientów oraz które oprogramowanie do prowadzenia sklepu ma przed sobą najjaśniejszą przyszłość.
W raporcie poddano analizie szereg zagadnień od struktury i wielkości rynku, poprzez marketing sklepów internetowych, ich logistykę i udostępniane metody płatności oraz stosowane oprogramowanie. Ponadto w tym wydaniu raportu sporą część poświęcono kwestii barier i perspektyw rozwoju europejskiego handlu transgranicznego.
Raport jest pracą zbiorową naukowców oraz praktyków specjalizujących się w eBiznesie, a partnerem merytorycznym opracowania jest Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. Partnerem strategicznym raportu jest Poczta Polska SA oraz PayU SA, a partnerami branżowymi Siódemka SA, Home.pl, Buily Product Ads oraz Sofort Banking AG.
Raport można pobrać za darmo pod adresem: http://www.sklepy24.pl
Wydawcą i właścicielem praw autorskich jest Dotcom River Sp. z o.o. Sp.k.
Kontakt dla mediów: Sklepy24.pl, Piotr Jarosz, piotr.jarosz@sklepy24.pl, tel. +48 71 7889510
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/raport-ehandel-polska-2012-facebook-nie-sprzedaje-a-allegro-nie-jest-jednak-tak-duze-za-jakie-sie-je-uznaje